Игра "Из чего это сделано?"
Дыдактычная гульня па азнаямленні з дэкаратыўна-прыкладным мастацтвам Беларусі
“З чаго гэта зроблена?”
Узроставая адраснасць: для дзяцей 4 - 6 гадоў.
Дыдактычная задача: узбагачаць мастацкія ўяўленні дзяцей, веды аб разнастайнасці відаў дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва Беларусі, іх характэрных асаблівасцях з дапамогай тактыльнага аналізатара. Пашыраць актыўны слоўнік дзяцей словамі, якія абазначаюць якасць прадметаў, называнне відаў дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва (саломапляценне, ткацтва, ганчарства), развіваць маўленне. Практыкаваць ва ўтварэнні прыметнікаў ад назоўнікаў, якія абазначаюць матэрыял (гліна - гліняны). Выхоўваць павагу да культурнай спадчыны Беларусі, цікавасць да твораў народных майстроў.
Гульнявая задача: запоўніць гульнявое поле выявамі прадметаў вырабленых з вызначанага матэрыялу.
Гульнявыя дзеянні:
- Выбраць гульнявое поле,
- Вызначыць матэрыял з дапамогай тактыльнага аналізатара,
- Падабраць выявы прадметаў, якія выраблены з пэўнага матэрыялу,
- Раскласці карткі на гульнявое поле.
Правілы гульні:
- Гуляюць да 5 дзяцей;
- Дзіця выбірае гульнявое поле;
- Дзіця вызначае матэрыял;
- Дзіця вызначае прэметы, вырабленыя з вызначанага матэрыялу.
Матэрыял:
- гульнявыя палі з замацаванымі матэрыяламі (металічная пласціна, драўляныя загатоўкі, салома, тканіна, гліна);
- карткі з выявай прадметаў дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва Беларусі.
Варыянт 1. Вядучы (выхавальнік, пазней дзіця) раздае гульнявыя палі.
Дзеці з дапамогай рук вызначаюць матэрыял на картках. Вядучы ўдакладняе ў дзяцей, які матэрыял знаходзіцца на іх картках. Затым вядучы паказвае карткі з выявай прадметаў, а дзеці вызначаюць матэрыял, з якога выраблены прадмет, намаляваны на картцы, ці падыходзіць ім дадзеная картка. Дзіця выкладвае карцінку на гульнявое поле.
У канцы гульні дзеці разам з вядучым правяраюць правільнасць запаўнення гульнявога поля.
Гутараць аб назвах дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва.
Варыянт 2. Дзеці выбіраюць гульнявое поле з пэўным матэрыялам: металічная пласціна, драўляныя загатоўкі, салома, тканіна, гліна. На стале раскладзены карткі з прадметамі дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва. Дзеці выбіраюць карткі ў адпаведнасці з матэрыялам, з якога ён зроблены.
Варыянт 3. Гульня-спаборніцтва. Дзеці падзяляюцца на дзве каманды. Вядучы раздае гульнявыя палі пароўну кожнай камандзе. Дзеці кожнай каманды разам імкнуцца запоўніць палі. Перамагае тая каманда, якая першай выканае заданне. У канцы спаборніцтва каманды правяраюць правільнасць выканання задання.